fredag 21 september 2012

Jämtland!






Härlig skoterfärd upp på fjället!
Jag har turen och förmånen att ha svärföräldrar med hus uppe i Jämtland och vi åker så ofta vi kan dit. Självklart blir det en del fiske när jag är där. Jag fiskar lite öring och röding men framför allt blir det gäddfiske. 

Det här blogginlägget blir en sammanfattning av året och nedan kommer ett axplock av bilder från årets jämtlandsvistelser.













-37,4 grader. Kallt!

Jerkbait fungerar även i Jämtland!



Avslappnad/uttråkad svärfar
under en dålig fiskedag


Min första gädda tagen på The Pig


I år var första gången som Ted hängde med upp till Jämtland. Vi åkte upp i början av juni för en långhelg i gäddfiskets tecken. 

Vi hade lite otur med väder, vind och vattentemperatur. Trots detta fick vi en del fisk men kanske inte den mängd och storlek vi önskade.

Sjön vi fiskade i är ganska svårfiskad. Med det menar jag att det inte finns några vassar, inga tydliga grund osv. Men att den håller en hel del gädda och abborre är det ingen tvekan om!





Från kallt och blåsigt till varmt och vindstilla.

Gäddorna var otroligt starka tack vare det strömmande vattnet.


Maw på besök i Jämtland.


Stämningsbild nr 1


Stämningsbild nr 2


Bäver

När jag åkte uppför en av åarna som mynnar ut i sjön dök det helt plötsligt upp en bäver precis framför båten. 

Efter ett tag dök den men lämnade ett spår av luftbubblor på ytan så jag kunde enkelt se vart den simmade. 

Den kom upp till ytan tre gånger innan den tröttnade på mig och stack iväg. 









Fjällöring!

Gäddfiske är trots allt roligast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar