måndag 16 juli 2012

Riktigt bra sommarfiske med ett bittert slut…

Alien Eel fungerade riktigt bra!
 
Hade en riktigt fin fiskedag i lördags i en av mina stammis sjöar här i Danmark.
Drog 5 fina gäddor på 5,1 5,0 4,9 4,1 och 2,1 kg. Fisken står ganska djupt nu på sommaren så fiskade med Alien Eel och Nils Master. Fick på båda men Alien Eel var dagen bästa.
En av de fina sommargäddorna
Var alltså mycket nöjd med dagen men ville pröva att fiska än djupare mot vad jag hade gjort. Så drog på ett pasternostertackel med min helgröna Alien Eal.  Omkring 10 meter djupt. Kör iväg över den djupaste delen på sjön och då smäller de till ordentligt!
Linan löper och jag inser ganska snabbt att det är något stort jag krokat. Får in lina och sen drar den, de pågår i 8-9 minuter, därefter börjar jag få in mer och mer lina. Med Uppskattningsvis 15-20 meter till båten så blir det oroväckande lätt och inser att jag tappat fisken. Efter någon sekund till inser jag att min Alien Eal också dragits med. När jag fått upp linan till båten ser jag en stor bit av mitt beteslås gått av. Beteslåset tålde inte krafterna, det är ett beteslås som skall klara en bra bit över 10 kg. Var det rekordfisken?
Låt mig säga så här, sov inte så bra den kvällen!
Ett stycket trasigt beteslås. Bittert, mycket bittert...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar