torsdag 19 juli 2012

Havöysund 2012


Fiske i midnattsolen


 Jag, Ted, Erik o 5 andra var uppe i Havöysund 1v i juli för att försöka fånga den mytomspunna Hälleflundran.

Efter en lång resdag så anlände vi på kvällen den 11:e juli med en grym fiskeaptit, men efter att vi fått reda på att det planerades en långtur redan nästa morgon kl 04.00 så bestämde vi oss för att skippa det planerade nattfisket o tog ett par timmars välbehövlig sömn..
Själv hade jag väldigt svårt att somna denna första natt då jag bara låg o drömde om hälleflundran..
Tyvärr visade det sig att vindarna inte var på vår sida, så när vi kom fram till vår fiskedestination var det väldigt svårt att få till några bra drifter så vi beslöt oss för att testa ett annat ställe.
Ganska snabbt lyckades Erik kroka o landa en fin flundra på 130cm
stämningen var på topp! Erik fångade ytterligare 2 st flundror denna dag.
Dock så skulle det visa sig att vi hade prickat in den sämsta fiskeveckan hittills under säsongen...
På 8 man o minst 15h fisketimmar/dygn lyckade vi bara landa 14 st flundror totalt.

På väg mot Nordkap


Äntligen!! 91cm
Trots att jag fiskade nonstop i 6 dygn, dröjde det till kl 20.55 sista kvällen innan jag äntligen fick lyfta in en i båten...
Lycka!, Lättnad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar