torsdag 23 augusti 2012

Aruba!


För ett tag sedan var jag och flickvännen på Aruba. En härlig semesterö om man bara vill ta det lugnt, äta god mat och njuta. 


Självklart kan man även fiska där. Det finns möjlighet att få marlin men tyvärr var det inte riktigt säsong när vi var där.


Jag bokade en båt och åkte ut för en dags havsfiske. När jag bokade lät det mycket bra med fri dryck och en god lunch skulle ingå. Det skulle senare visa sig vara ljummen 7-up och en hink med KFC. 


Wahoo
En sak jag verkligen gillar med havsfiske är att man aldrig riktigt vet vad som kommer att hugg. Till en början var det helt dött och vi hade inte ett enda hugg. 

Plötsligt svängde kaptenen kraftigt och förklarade på dålig engelska att han hade upptäckt ett gammalt nät som låg och flöt i ytan. Detta visade sig vara något positivt då små fisk samlas och använder nätet som gömställe och det lockar fram de större fiskarna. Kaptenen hade rätt och snart kom första hugget!


Mahi Mahi
Totalt fick jag ca 20 st Wahoo, Rainbow runner och Mahi Mahi (även kallad Dorado). Tyvärr fick jag ingen riktigt stor men fantastiska fiskar med vackra färger. 

I vanliga fall kör jag alltid C & R, men här ville kaptenen spara fisken för att ta hem till familjen och sälja resten på den lokala fiskmarknaden. 



Kan det bli bättre?
Efter en härlig dag på havet, möte jag upp Lina och passade på njuta av en fantastisk god öl.




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar