torsdag 3 oktober 2013

Höstfisket började lovande


Efter ett par mellanveckor så har hösten nu riktigt kommit igång.

Fiskade i en av mina favorit sjöar i helgen. Provade mig fram för att hitta fisken, den vinnande taktiken var att hitta betesfisken som stod i stora moln på ca 8 m djup. Sen dra in mot branterna och driva mot betestimmen. Driften startade jag vid ca 4 meters djup och drev ut mot djupare vatten och betesfisken.

Stort moln av betesfisk på 8 meters djup














Fisken högg från 5.5 till 8 m djup. Inte mitt i stimmen utan strax utanför. Fick 7 fiskar med en fin och fullpropad 9.15kg på top som var 104 cm lång.
Gummi av olika slag var givande, det bete som funkade allra bäst var min nyinköpta Regular D från Tackle Industries i färgen Cisco. Köpte den på Franglais Fishing där de hade denna fina deal.
Tycker man kan fynda hos Franglais, titta gärna runt man brukar alltid hitta något.

En tjock 9.15kg gädda som festat på betestimmen i närheten.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar