måndag 3 mars 2014

McMio levererade nytt PB på 11,1kg

Nytt PB, 11,1 kg
 

Har varit ute på en närbeläggen sjö här i Danmark under helgen.
Taktiken var att fiska av de djuparedelarna på en stor lekvik. Första dagen gav många hugg men inte så många i båten. Toppen var 4,75 kg madam som var riktigt tjock samt jag hade en större följare.

Dimmigt på sjön
Vilket gav hopp inför morgondagen.















Dagen efter drog jag dit igen, efter några mindre gäddor så small det till ordentligt på min Mcmio fegis med en big tail. Mitt ute i viken på den djupare delen omkring 4 meter så hugger det ordentligt under ett vevstopp. Märker på engång att den är lite större och trycker mot botten flera gånger innan jag kan säkra fisken. 111 cm och 11,1 kg väger den feta madamen som också är nytt PB. En skön start på mars!


Riktig tjockis, 111 cm

Resten av dag bjöd på ok fiske med fler i båten och en till större tappad.

En till tjockis av lite mindre storlek, omkring 5-strecket
McMio fegis
De större som jag var i kontakt med stod längs botten i den djupare delen mitt i viken medans de mindre tog längre in vid kanterna omkring 2,5 meters kurvan.
Beten som fungerade var McMio i papegoj och fegis, Hellhound i färgen perch, även mctail samt mcrubber levererade.





Hellhound perch

Andra fiskare i den dimmiga viken

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar