torsdag 23 maj 2013

Bonanza med nytt PB på 9,22!

En 8,66 från helgen

I helgen begav jag mig ut på min favorit sjö här i Danmark. Anledningarna är många till just denna sjö är min favorit.
Nr 1: Det finns mycket fisk, Nr 2: Det finns stor fisk, Nr 3: Det är lätt att dra riktigt långa drifter.

Drog upp 28 gäddor under dagen, många mellan 3-6 kg. En på 8,66 och nytt P B med 9,22.
Sådana dagar man aldrig glömmer. Var fantastiskt!

I och med gäddan i stort sett står på 2-5 meter runt hela sjön så brukar jag dra längst bort från hamnen för att få en riktig lång drift hemmåt, detta brukar ta hela dagen. På vägen ut trollar jag medans  kastar hela vägen hem.
Här kan ni se ett klipp på några fullträffar och missar under trollningen som brukar ge bra resultat. Trollar från 2 meter till 8. Jag kör med 3 spön, paravan på de 2 yttersta.

Sen kör jag drift hem, vilket gav en riktigt fin bonanza i helgen. Här kan ni se Söderjiggen och McRubber leverera.

Under reperation efter tuff helg



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar