torsdag 9 maj 2013

PB!


I tisdags åkte jag upp till Ted igen för 4 dagars fiske. På onsdagen fiskade jag ensam då Ted jobbade. Dagen blev mycket bra!



Bra vårbete!
Jag inledde dagen i en stor vik där vi har fått grov gädda tidigare. Det började ganska segt med bara några snipor som ville vara med och leka. 

Tydligt var att en långsamt fiskad McMio Papegoj var det betet som fungerade bäst. 

På väg mot ett annat ställe där vi har haft bra fiske åkte jag förbi ett nytt område där vi aldrig har fiskat tidigare. Sjökortet visade att det var ett grundområde med friliggande grynnor, dessutom fanns det vass. 




Efter att haft några efterföljare, fått någon snipa och tappat några stod jag och tänkte för mig själv att stället kändes hett. Jag tittade på McMion när den närmade sig båten och helt plötsligt är betet borta och istället är det en stor gädda där. 


Efter en mycket bra fight kan jag håva en riktigt tjock gädda. Den vägde 9.65 kg, 110 cm och 53 cm omkrets. Nytt PB! Tyvärr var jag ensam i båten så bilderna blev inte de bästa.

Gädda fick ligga i håven och återhämta sig innan den fick simma vidare på nya äventyr.

Efter det fiskade jag vidare ett tag men fick mest 1-2 kg gäddor.

Nu ska 10 + upp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar