torsdag 16 maj 2013

Från Åland till Danmark, från segt till bonanza!

En dansk-gädda som slukat McRubber Firetiger

Var iväg på 3 olika ställen under 6 dagar i månadskiftet. Åland till skärgården till sjö i Danmark.

Precis som Erik redan skrivit om så var hela gänget på Åland och några av oss ute i Stockholmsskärgård. precis som Erik också påpeka, var det ganska segt på Åland och i Skärgården men med ett fåtal ljuspunkter. Här kan ni se ett klipp från skärgården med Mackans fina 6:a på topp.
Jag med en gädda från ett minirace i skärgården
Revo Toro populärt på Åland.















Annat var det när jag kom tillbaks till det legendariska 1 maj fisket i Danmark.
Gäddan är fredad under april och isen hade legat sedan i Januari så det hade inte fiskats på ca 4-5 månader.
Perfekt väder för 1 maj-fiske

Jag åkte till en av mina favorit sjöar på Vestsjælland. Det gav resultat med detsamma, nappa på direkten! Vilket det fortsatta med hela dagen, blev 21 gäddor och 10-tal tappade samt ett gäng följare.


Större gädda slet av kroken på min BullDawg twintail 40cm.
Det blev en 6.85 på topp men hade smak på större.










McRubber rödsvart absolut bäst i Danmark



Det var McRubber som leverera absolut bäst, tog även ett par på söderjiggen, Alien Eel samt Fluffer. Rödsvart var den klart bästa färgen i det grumliga vattnet.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar