fredag 29 november 2013

Ny shallowskruv

Bäst på marknaden!

Jag var förbi Sundbybergs Sportfiske häromdagen. Den trevliga personalen tipsade mig då om en ny shallowskruv de hade fått in.

Första gången jag prövade shallow skruv var jag lite tveksam. Men det fungerar riktigt bra och gummibetet sitter stenhårt och du kan fiska jiggarna riktigt grunt, över växtlighet och/eller extremt långsamt.

Klicka vidare för att veta varför den här är bättre än de andra som finns på marknaden.


Shallow Skruv
Lure Builders United

Skillnaden på den här skruven och den från Lure Builders United (Svartzonker och Mangeboy) är att den här är gjord av grövre ståltråd. 

En del gummibeten är gjorda i ganska hårt material. När jag har använt skruven från Lure Builders United gör motståndet i jiggen att man vrider upp den eftersom stålet är lite för klent.

Tack vare att Krilles Lillskruv är gjord i lite grövre material har man inte det problemet. Den fungerar perfekt och det är mycket enkelt att montera jiggen. Rekommenderas starkt!

Vill ni göra egna skruvar har Svartzonker lagt upp en instruktionsvideo på Youtube. Nu har ni något att göra i vinter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar