lördag 30 mars 2013

IsGädda

Puss!
 Äntligen så lyckades jag spräcka gäddnollan, en fin liten madame på 3,2 kg o 78cm fick se ljuset ovanför isen igår.

Gäddan klarade sig trots lite blod o simmar nu vidare för att bli fångad igen?
Hade en skön dag på isen igår med hela familjen som var förstärkt med svärmor, kanske var det därför som vi äntligen fick upp en gädda...
Dagen började annars väldigt trögt med endast ett par blindfäll, så när vippan på donet längst in i vassen signalerade hugg så tog jag det ganska lugnt första biten fram, men när jag kom närmare o såg att linan sprutade ut, så fick jag snabbt fart på fötterna o gjorde ett mothugg.
Gäddan stretade emot ganska bra i början men när jag väl fått in "nosen" i hålet så kunde vi lyfta upp den enkelt för avkrokning o vägning.
Dock bet den mig när jag skulle stoppa tillbaka den i hålet.
Sargat finger efter gäddgap
Efter en korv o hamburgebuffé så hoppades vi på ytterligare hugg, men det blev endast en tappad fisk.
Kan nog bero på att det helt plötsligt dök upp 3 personer + hund som satte sig extremt nära våra angeldon o började pimpla abborre o hunden välde omkull våra don. Respekt? Nej!

Ja ja men första gäddan för året är landad och det känns iallafall skönt, nu ligger jag inte sist i tävlingen längre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar