torsdag 7 mars 2013

Vildmarksmässan 2013

Snyggt uppstoppad björn......

Idag öppnade Vildmarksmässan på Stockholmsmässan. Om ni ska dit gäller biljetten både för Vildmark- och båtmässan eller Allt för sjön som den egentligen heter. Båda mässorna håller på tills på söndag. 

På vildmarksmässan kan ni hitta utrustning, actionkameror och till min glädje även lite fiskeprylar. Det är även  många representanter från olika resmål i Sverige, Nedre dalälven, södra Lappland osv. Perfekt att snacka med dem och få tips om vart man ska åka på nästa fiskeresa.

Jag hittade även en del andra leksaker på mässan bla Fluffer! Klicka vidare för att se mer från mässan. 




Vad sägs om en 4-hjuling med vapenhållare?

Inte för att jag jagar eller har några vapen men av någon anledning vill jag ha en?!




Mer vuxenleksaker. Hållare för vapnen både på sidan och på fören. Fungerar helt säkert lika bra med fiskespön istället. 
















Vet inte vad jag ska säga om den här.....
















Det finns även en del olika företag som säljer kajaker på mässan.

Jag koncentrerade mig på fiskekajakerna. Hade varit riktigt häftigt att drilla en stor gädda från en sån här.

2 mans kajak




















Huntyard & Berras var den enda av de större fiskebutikerna som fanns på plats. 

Det fanns ytterligare en utställare som sålde fiskeutrustning men de hade riktigt dåligt sortiment enligt mitt tycke.

Priserna var inte lägre än vad man kan hitta på nätet. Deras "mässpris" på Buster Jerk var 139 kr dvs 10 kr dyrare än i de flesta nätbutiker. 
Skinny Wolf










Skinny Wolf från Wolfcreek. Jag har inte själv provat den men fantastiskt fin finish och färgerna ser heta ut.

Om någon vill köpa Fluffer från Mangeboy så hittar ni hos Huntyard & Berras!

På det stora hela var det en mycket bra mässa och väl värt ett besök!
Fluffer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar